Thursday, 31 January 2013

member tikam depan belakang

assalamualaikum .

alhamdulillah . dah lima hari naik cuti .
tapi semangat nak ke kelas tak naik naik pun , hihi .

luahan penulisan ini adalah sekadar untuk perkongsian kita semua . ya . kita bersama .

barubaru ni . dua tiga hari lepas . aku terbaca whatssapp dari seorang kawan .

sebenarnya aku terkejut . sebab aku tak pernah sangka tentang kejadian ni . ingat kan bila dah berbuat baik . dah tolong . takkan ada katakata buruk yang akan dilemparkan . ya . bila kata kata buruk tu dilemparkan , aku boleh anggap dia sebagai dugaan ALLAH . tapi , bila kau sampai mengutuk tentang ciptaan ALLAH , macana aku nak klasifikasikan benda tuh ? nak anggap yang kau mengutuk ciptaan ALLAH ? betul kata roomate aku . jadilah sebaik mana . sesporting mana . pasti akan ada mulut yang mngeji . ada hati yang dengki .

bukan nak berbahas tentang baiknyaa aku dan jahatnya engkau .

kita sama . dosa pahala baik buruk bukan kita yang tentukan . kita punya tuhan . KITA ADA ALLAH .

jadi mengapa perlu ditertawakan tentang gelapnyaa kulit seseorang itu ? kurangnyaa rupa seseorang itu ?
kenapa tak pernah dinilai dari budinya ?

aku kesal . aku sedih . tapi depan kalian . ya . aku purapura tak tahu dan tak pernah kesah . terimakasih pada sahabat . sekurangkuangnyaa aku diberi semangat dan aku diberitahu tentang betapa plastiknya kalian depan aku .

maaf . dan harap maaf .
lepas ni . segala kerja kalian . segala tentang kalian . aku takkan ambil campur .

jika kalian berbicara tentang aku . tidak mengapa . tapi bila kalian berbicara tentang orang yang dekat dengan aku , maaflah .
selagi aku masih ingat tentang kejamnya kalian .

*aku memang senang terasa hati . tapi aku juga senang nak memaafkan . insyaALLAH . please be better kawan .

No comments: