Monday 31 October 2011

sahabat :)

sahabat . tu ayat yang menyenangkan . maksud yang sangat mendalam . kerana ? ia ada pelbagai jenis . yang disisi kita saat duka . disisi kita saat suka . aku yang dikelilingi sahabat . juga dikelilingi pelbagai ragam yang harus aku hadap . aku mengaku . kesempurnaan tu bukan milik aku . tapi . kesempurnaan tu bukan milik kalian juga . maaf . tapi itu lahh hakikatnya .. kadangkala . aku ta lari dari perasaan serba salah . kerana aku mahu menjaga hati semua . dan akhirnya . hati aku yang tak terjaga . semua senang berkata . lumrah hidup . sampai bila mahu menghadapi lumrah hidup yang perit . jika diri sendiri ta cuba untuk berubah ke arah kebaikan ? jangan terlalu ingat kita terlalu bagus untuk menindas semua pendapat orang lain . cukup lahh sekadar ingat mengingati antara satu sama lain . dengan cara yang merendah diri .:)


"Barang siapa yang tidak menjaga DIRINYA, maka tidak bergunalah ilmunya......"
(Imam Ghazali)

No comments: